Wycieczka klas IV-VII do „Ojcowskiego Parku Narodowego”

Istnieją takie miejsca, które każdy Polak przynajmniej raz w życiu powinien odwiedzić, by móc poznać prawdziwie dziedzictwo własnego kraju, dlatego nowy rok szkolny rozpoczęliśmy wycieczką edukacyjną do Ojcowskiego Parku Narodowego.
19 października 2017r. po ponad 2-godzinnej podróży autobusem grupa 22 uczniów klas IV-VII wraz z opiekunami dotarła na miejsce, gdzie czekał na nich przewodnik. Najpierw zapoznał nas z historią OPN, a następnie zaprosił do zwiedzania Doliny Prądnika, obiecując niezapomniane wrażenia wizualne podparte wzbogaceniem naszej wiedzy przyrodniczej.
Na początku odwiedziliśmy Pieskową Skałę, gdzie wysłuchaliśmy opowieści na temat historii zamku. Niektóre legendy były tak straszne, że mroziły krew w żyłach… W Muzeum Przyrodniczym obejrzeliśmy film 3D, ukazujący etapy powstawania krajobrazu Ojcowskiego Parku Narodowego. Zachęceni pierwszymi pozytywnymi wrażeniami bez mrugnięcia okiem wyruszyliśmy w ponad sześciogodzinną trasę. Podziwialiśmy malownicze krajobrazy usiane ostańcami skalnymi o charakterystycznych kształtach i nazwach jak: Igła Deotymy, Brama Krakowska, Maczuga Herkulesa i inne. Kuszeni bogactwem fauny i flory słuchaliśmy o zjawiskach krasowych, rozpoznawaliśmy niektóre gatunki roślin i drzew. Zobaczyliśmy także ruiny zamku w Ojcowie a także zdobyliśmy szczyt Góry Chełmowej. Wycieczkę zakończyliśmy zwiedzaniem Jaskini Nietoperzowej- znanej przede wszystkim, jako stanowisko górnopaleolityczne datowane na 38 000 lat wstecz, będące obozowiskiem łowców niedźwiedzia jaskiniowego.
Na zakończenie zapaliliśmy grilla i zjedliśmy pyszne kiełbaski. Mimo zmęczenia i długiej podróży humory uczestnikom dopisywały równie jak pogoda…
Kto był  ten wie, kto nie był niech żałuje, a każdy kto chce przekonać się jak było fajnie, może obejrzeć galerię naszych „wycieczkowych” zdjęć. Zapraszamy!